malam di kota raya

Posted: 31 December 2012 in fiksi

kaki aku bergerak perlahan keluar dari pub yang beberapa tahun lalu diperkenalkan pada aku. waktu itu ‘kami’ wujud. sebelum masing masing sudah berubah haluan. kini ‘aku’ tertinggal. aku saja yang tidak dapat melepaskan diri dari belenggu yang terkunci dalam hati aku.

tak dapat salahkan ‘dia’ yang mencipta ‘kami’ dan menjadikan ‘aku’. aku yang lemah. aku yang hanyut dalam belenggu ini. aku akui aku menikmatinya dari saat pertama ‘kami’ tercipta. aku rasa dipunyai. aku berfikir ‘inilah kehidupan!’. aku percaya itu suatu waktu dahulu.

malam ini. inilah yang aku rasakan.
aku rasakan pub itu adalah kematian untuk aku. aku rasakan pub itu adalah pintu neraka untuk aku. sejak ‘kami’ tidak lagi wujud

kaki aku bergerak perlahan memasuki lounge itu. muzik perlahan itu menarik kakiku.

sepasang mata melirik. sebuah belenggu dipasang. dan terpasang di atas belenggu lama….

Leave a Reply

