service luar biasa

Posted: 17 September 2012 in jurnal

‘bang. kalau nak service kat sini berapa ringgit, ye?’ tanya harris.

‘service biasa ke, dik?’ tanya abang mekanik tu.

‘haah. biasa je bang. err…ada service luar biasa ke?’ tanya harris. dia kerut dahi. mencari cari apakah yang luar biasa itu. abang mekanik diam sambil senyum malu malu.

harris makin rasa luar biasa pelik. orang tanya betul betul, dia ingat kita main main agaknya.

‘er..service biasa sajalah, bang. berapa ringgit tu?’

‘dua ratus ringgit, dik. nak service sekarang ke?’ kata abang mekanik sambil mengelap lantai membersihkan titisan minyak.

‘er..boleh lah. tapi yang tu tukar dengan air filter dan tambahkan minyak brek kan?’ tanya harris minta kepastian.

‘minyak brek lain, dik’ jelas abang mekanik.

‘ooo…oke. tak apa. tambahkan sajalah. minyak brek pun dah kurang tu rasanya,’ kata harris.

ini kali pertama harris bawa kereta untuk service seorang diri. kalau ada nizam, dialah yang selalu bercakap dengan mekanik. sekarang harris menyumpah diri sendiri dalam hati sebab malas ambil tahu. lepas ni harris nekad nak paksa juga nizam ikut sama!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s