romantika

Posted: 14 October 2011 in fiksi

salina masih lagi duduk termenung.

balik dari makan malam dengan jeff tadi, otaknya seolah olah tak berfungsi. memanglah dia marahkan jeff. selalu melancong ke luar negara tapi tak ajak dia sekali. kononnya mereka menjelajah dunia cara lelaki. perempuan tak tahan. tapi bukan itu yang jadikan otaknya bebal sekejap. tapi ole ole di tangannya itu.

‘sebelum ni, balik dari london haram nak bawa hadiah apa apa. jangankan big ben, bas dua tingkat warna merah tu pun dia tak bawah balik.
masa balik dari paris pun macam tu juga. aku tak terkilan pun kalau tak belikan beg tangan atau kasut dari sana. tapi apa salahnya bawa balik eiffel tower untuk aku.

tapi tadi dia hulur benda ni kat aku. katanya ole ole dari jogjakarta. ni apa yang aku nak buat dengan borobudur ni?!’ salina mendengus.

replika candi sebesar bola tenis itu dicampaknya ke luar tingkap!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s