cerita cinta di malam hari

Posted: 3 June 2011 in jurnal

‘bear,

tadi kite terserempak dengan dia lagi. dia baru keluar dari sebeneleben. manis sangat muka dia. kite senyum kat dia. lepas tu dia pun balas senyum kat kite balik. manis. ada lesung pipit. kite suka. kite pura pura cool tapi dalam hati rasa meletup letup macam pop corn dalam microwave.

bear,

kite rasa kite dah jatuh suka kat dia lah. muka dia manis dan lembut. mata dia redup. rambut dia hitam lebat. tinggi sikit dari kita. badan sesedap rasa. yang kite suka tengok tang bibir dia. macam mulut ikan gupi. hehehe. rasa nak gigit gigit saja bibir ikan gu-

adoi! apa tolak tolak orang ni?!’ andre mengesot naik semula ke atas katil bujang.

‘aku suruh kau sambung drama kau kat teddy bear kau tu dalam bilik kau. bukan bilik aku. aku nak tidur ni. sudahlah menyempit kat katil aku. memekak pula lagi. kalau kau nak memekak juga, balik bilik kau sendiri! dah tua bangka pun tak reti nak tidur dalam bilik sendiri.

sekarang ni kau tahu tak dah pukul berapa? dah nak pukul dua pagi tahu? esok kena kerja. kau tu liat nak bangun. tidur cepat!’

‘hehe…bilik kau best. jangan marah ya…’ andre pejam mata sambil memeluk kuat bear. dan dalam hati berharap akan mimpikan si ikan gupi.

Advertisements
Comments

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s