hati menyanyi lagu hepi

Posted: 28 May 2011 in jurnal

‘ hei! aku dah pulang!

kau tahu? hari ini aku rasa senang hati. rasa macam tak percaya hari hari cerah terang benderang macam hari ini boleh muncul dalam hidup aku. cahaya matahari memancarkan rasa hangat yang selesa. bunga bunga berkembang segar menebarkan haruman yang….erm…kejap. biar aku fikir…erm….haruman yang tak mungkin dikalahkan oleh minyak wangi buatan perancis.

dan aku terdengar siulan burung burung menyanyikan lagu cinta penuh syah-

adoi! apa baling baling bantal ni?’ andre boleyn gosok gosok kepala.

‘siulan burung kepala otak kau!

boleh tak hentikan drama bersiri kau tu hari ni. kalau boleh seminggu lah. kalau tamatkan terus, lagi aku suka. semaklah aku nak dengar kau punya metafora tu semua. semak!

kau pergi cerita kat kura kura dalam bilik kau tu ke, kat teddy bear kau ke, boleh tak?’

‘hehe…oke…’ andre keluar dari bilik itu perlahan lahan. dengan tersengih sengih.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s