bidadari bersayap putih

Posted: 3 January 2011 in jurnal

hujan rebas di luar. aku rasa malas mahu keluar kalau tidak kerana kerja. aku capai payung merah tanpa corak menuju ke hentian bas.

saat aku sampai di stesen bas, aku ternampak kamu yang berblaus putih mulus panjang ke paras betis. dengan ropol ropol comel beralun mengikut arahan angin dan memegang payung putih seperti blaus yang kau pakai, kamu tak ubah seperti bidadari.

aku tanya mana sayap putih kamu. kamu jawab dengan senyum.
aku pandang mata besar kamu menunggu jawapan yang pasti. kemudian kamu kata kamu tak dapat bawa sayap dan terbang seperti selalu selalu kerana hari hujan.

segera aku berdoa agar setiap hari hujan turun dan kau membawa payung putih menggantikan sayap putihmu.

Leave a Reply

