mimi si kucing manja yang ada facebook

Posted: 11 December 2010 in jurnal

hari dah mendung. sekarang ni selalu hujan petang petang. mimi mati mood nak bersiar siar. lagipun baru saja makan friskies semangkuk. kenyang sangat rasanya. mimi mahu lepak lepak sambil buka facebook.

ya. mimi si kucing juga ada facebook. facebook bukankah menjadi fenomena sekarang ni. tak hip lah kalau mimi juga tak ada facebook. tahu tak, sekarang kawan kawan mimi ada 306 err….306 ekor semuanya.

mimi segera buka facebook nya.
oh! ada 3 ekor lagi yang mahu berkawan dengan mimi.

pertama. si jantan berbulu putih dengan nama ‘scarface’. mimi buat muka seram. nama pun sudah menakutkan. tapi mimi tengok juga foto scarface. sah! si jahat inilah yang selalu mengintai mimi ketika mimi mahu makan friskies untuk sarapan pagi. rejek!

kedua. tom. wah! nama macho. macam tom cruise kah? mimi klik profile tom dengan laju. ceh! jantan tak tahu malu ni kah? selalu kacau mimi bersiar siar. sudah lah tua, bini bini tak terjaga. anak pula bersepah sepah. jantan tak boleh harap. rejek!

ketiga. biarlah yang senonoh sikit, mimi berdoa dalam hati.  tapi bila mimi buka buka foto album tu, mimi tutup terus facebook.

ah! semua jantan yang ada, sekor sekor muka pecah dapur!

mimi kecewa. lalu terus ke sofa. inilah masa yang baik untuk tidur.

aku tengok mimi dah lena di sofa aku. jantan jantan tu masih mengiau gersang di luar. masih menanti peluang sehingga hujan turun.

mimi terus lena.

Advertisements
Comments
  1. puding roti says:

    mimi urban. td sy tak sempat bg kucen mkn sbb dh lmbt n tgn bwk sampah. siap pesan nanti mintak sama kakak rmh yg akan keluar lps sy. sy hrp dia faham dan tak marah sy. mememe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s